Reklamy i reklamacje

ambient

sobota, 20 kwietnia 2013

Polki już wkrótce zadać będą mogły iście europejskiego szyku. W Warszawie swój pierwszy butik w kraju otwiera ekskluzywna marka Louis Vuitton znana z superdrogich torebek. Na razie przed domem towarowym, w którym uruchomiony będzie sklep LV, stanęła gigantyczna konstrukcja reklamowa. Niezgodna wprawdzie z prawem, ale ze względu na „wyjątkowe okoliczności” dopuszczona przez miejskich urzędników.

 

Fot.: PAP/Bartłomiej Zborowski

Wielki kufer podróżny z logami LV ustawiono przed vitkAC-em na Al. Jerozolimskich. Reklama jest wielka jak dom: ma niemal 10 metrów wysokości i prawie 30 długości. Co więcej, zajmuje część pasa ruchu, zgodę na jej wzniesienie musiał więc wyrazić Zarząd Dróg Miejskich. Szczególnie ciekawe są wyjaśnienia, które rzeczniczka ZDM, Karolina Gałecka, przedstawiła „Gazecie Wyborczej”: - Zwyczajowo nie wydajemy zgody na zajęcie pasa drogowego pod reklamę. Tutaj okoliczności były wyjątkowe.

Wyjątkowość polegała na tym, że LV podobne kampanie prowadzi w całej Europie Wschodniej i nigdzie nie ma problemów. - Bylibyśmy jedynym krajem, który nie wyraziłby zgody na taką reklamę – rozczulająco wyjaśniła pani Gałecka.

Louis Vuitton chlubi się przeszło 150-letnią tradycją. Najmniejsze jego kopertówki kosztują  ok. 2000 zł, a wśród droższych torebek są i takie, których cena przekracza 15 tys. złotych. Sklep w Warszawie ma być otwarty dopiero pod koniec czerwca, na razie spragnione zakupu panie mogą się co najwyżej zapisać na społeczną listę kolejkową.

wtorek, 24 czerwca 2008
Pomnik sowieckiego naukowca w centrum Warszawy i jego sfingowane biografie w Internecie – oto nietypowa kampania reklamowa środka na kaca, która żywo zainteresowała media i oburzyła prawicowe autorytety.


Fot: Dariusz Golik / Fotorzepa

czwartek, 07 lutego 2008

Niewielka, ale zabawna akcja reklamowa Toyoty RAV4 w Brukseli. Pod billboardową tablicą umieszczono batutę, by skakać na niej na tle plakatu ze zdjęciem samochodu i tekstem „Poważnie zabawna”. Kto i po co miałby skakać? W zasadzie każdy chętny, bo na górze umieszczono pojemnik z folderami reklamowymi.

Agencja: Happiness Brussels

14:54, billbordowy , ambient
Link Komentarze (2) »
wtorek, 08 stycznia 2008
W sieci roi się od poradników w rodzaju "Jak promować bloga?". Zupełnie oryginalną odpowiedź na to pytanie znalazł pewien Czech. Rozkleił w Pradze ogłoszenia reklamujące blog, z odrywanymi karteczkami z adresem www. I mistrzowsko intrygujący tekst (dylemat romantyczno-etyczny?, satyra? po prostu kapitalne copy?).

piątek, 12 października 2007
Peugeot fajnie sobie poczyna w Portugalii. Wkracza w przestrzeń publiczną zaskakująco i zabawnie zarazem. Krótko mówiąc: udany ambient*.