Reklamy i reklamacje

społeczna

wtorek, 01 lipca 2014
Konsumenci są dziś świadomi reklamowych kłamstw. Dlatego w siłę rośnie nurt reklamy "autentycznej", pokazującej "prawdziwych ludzi". Prekursorem była tu marka Dove, próbująca dowartościować "zwyczajne kobiety". Ostatnio furorę podobną kampanię prowadzi Always. Ale pojawiły się również pierwsze projekty, które odkłamywać mają wizerunek mężczyzny.
wtorek, 13 maja 2008

Dorzucisz 5 zeta, żeby kupić droższą kawę czy kakao w imię zasad sprawiedliwego handlu? Wygląda bez sensu, ale jeśli weźmiesz pod uwagę, że dzięki temu pieniądze trafią do producenta, a nie pośredników, rzecz staje się godna uwagi.

czwartek, 27 marca 2008
Dotąd bojkoty konsumenckie w Polsce to przede wszystkim oddolne akcje społeczne albo kampanie prowadzone przez małe grupki lewicowe. W przyszłym tygodniu bojkotem Coca-Coli i Adidasa grozić będzie kwiat polskiej prawicy, byłych opozycjonistów z czasów PRL.

sobota, 15 marca 2008
15 marca wypada Światowy Dzień Konsumenta, święto wciąż zbyt mało u nas znane. W tym roku ma miejsce w sobotę, czyli dzień niby wolny od pracy, ale ponieważ nikt już w zasadzie nie pamięta o postulacie "wszystkich wolnych sobót" głoszonym przez pierwszą Solidarność w 1980 r., konsumpcja jest chyba nawet większa niż w tygodniu. A skoro drzwiami i oknami walimy dziś do sklepów, hipermarketów i galerii handlowych, tym bardziej zwróćmy uwagę, czy przypadkiem nasze prawa nie są tam łamane.

poniedziałek, 11 lutego 2008
Szokującą reklamę społeczną wypuściła Holenderska Partia Socjalistyczna (SP). Telewizyjny spot ze striptizem 86-letniej kobiety jest rodzajem sprzeciwu wobec zmian w funkcjonowaniu opieki społecznej.

 
1 , 2 , 3 , 4