Reklamy i reklamacje

jamming

czwartek, 20 listopada 2008
Zawsze powtarzam, że dla różnych przekształcaczy reklam i zakłócaczy kapitalistycznej propagandy ciekawym wzorem mógłby być nasz rodzimy mały sabotaż z czasów okupacji. I oto stało się – tak jak polskie podziemie podrabiało hitlerowskie gadzinówki, tak znana i lubiana grupa aktywistów-dowcipnisiów The Yes Men sprawiła spore zamieszanie w Stanach, rozprowadzając na ulicach 1 200 000 egzemplarzy sfingowanego wydania "New York Timesa"!

poniedziałek, 01 września 2008
Dawno już nie pojawiło się w Polsce tyle przeróbek billboardów, co w sierpniu podczas kampanii promującej Ludowe… ups, sorry, wcale nie ludowe, Wojsko Polskie. Nieznani sprawcy w całym kraju „udoskonalali” dzieło mistrza Pągowskiego, ba, ruszyła wręcz specjalna kampania animująca tę komunikacyjną dywersję.

wtorek, 20 maja 2008
Dziś w nocy w Poznaniu pojawił się nielegalnie wyklejony billboard broniący praw pracowniczych. Ciekawostką w tym przypadku jest fakt, że przekaz oparto o przeróbkę reklamy Coca-coli Zero wchodzącej właśnie na rynek i mocno w związku z tym promowanej.


Foto: Indymedia

wtorek, 22 kwietnia 2008
Marka Axe (czyli angielska "siekiera") oberwała po głowie za swoje seksistowskie reklamy. I bardzo dobrze: należało się jak mało komu! Cios wprawdzie padł nieco na odlew i bez specjalnej finezji, ale dzięki swojej dosadności sporo szumu zdołał narobić. Prawdopodobne więc, że i do czytelników "Reklamówki" doszły wieści o najświeższym billboardzie Abramowskiego, niemniej przeoczyć tego faktu w tej rubryce po prostu nie mogę!

niedziela, 06 kwietnia 2008
W Polsce tylko neoliberalizm pojawił się szybko. W 1989 r. tzw. realny socjalizm jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zmienił się w imperium wolnego rynku. Reklamę, PR, manipulacyjne techniki sprzedaży "kupiliśmy" więc od razu. Krytyczna refleksja przychodzi znacznie później i wolniej. A wspierają ją doświadczenia zagraniczne, np. takie, jak obnażające mechanizmy marketingowe filmy "Czeski sen" i "The Yes Men".

 
1 , 2 , 3