Reklamy i reklamacje

środa, 03 kwietnia 2013

Od kilka lat trwa w Polsce boom na tzw. witacze, czyli tablice ustawiane przy drogowych rogatkach miast, wsi, powiatów i województw. Zwykle obok nazwy widać na nich miejscowe symbole (herb, logo), zwyczajowe "Witamy", czasem jakiś slogan. Bardziej ambitni silą się na wyszukaną formę, sprytni uwypuklają atuty i wyróżniki. 

Tak właśnie robi Piątek. Jego witacz to kamienna bryła w estetyce a'la Xawery Dunikowski. Usytuowany centralnie nad kanalikiem odpływowym, obrazem i słowem podkreśla ważny walor. Położenie w środku Polski - dokładnym, bo geometrycznym! - jest jedyne, unikatowe. Ale też sprawia, że zewsząd można tu stosunkowo dobrze  dojechać - świetne miejsce na zlot przedstawicieli handlowych albo "sprawiedliwą" randkę, gdy ona pochodzi ze Szczecina, a on z Przemyśla. 

A gdyby tak włodarze miejscowości poszli za ciosem i zmienili nazwę? Na co? No, nie na Środę, bo ta już jest (Wielkopolska). Ale za to Środek jak najbardziej by pasował! 

01:31, billbordowy
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 28 marca 2013


Stare, ale wciąż obecne na YT: Brutalne oblicze Wielkanocnego zająca (black20.com, 2006)

środa, 27 marca 2013
Nadchodząca Wielkanoc jest dobrym powodem, by przypomnieć filmową etiudę z antygencyjnej promocji Bożego Narodzenia. - Kupujcie, kupujcie, kupujcie - wołał w grudniu na krakowskim Rynku non-Santa Clown. - Żeby Mikołaj nawet w kryzysie poszedł z tradycyjnym workiem, a nie torbami.

poniedziałek, 25 marca 2013

Kraków. 5 minut od Wawelu. Godne podziwu kreatywne wykorzystanie kontekstu przestrzennego. Jedyny mankament, że od ulicy widok na to niesamowite dzieło przesłania nieco megabillboard wielkości kamienicy. 

sobota, 23 marca 2013
Ukraina rozbiła wczoraj Polskę 3:1. Zamiast się jednak patriotycznie martwić, branżowo możemy skakać z radości. Marketingowcy nie zawiedli i przynajmniej trzykrotnie zdrowo dokopali kibicom!


Nie przejmuj się, Waldek, ten sponsor jest naprawdę Twój.

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 42