Reklamy i reklamacje

Blog > Komentarze do wpisu

Zapowiedziana śmierć e-reklamy

Jeszcze tylko pięć lat będziemy się zmagać z reklamą w Internecie. Czemu? Wygląda bowiem na to, że w 2018 już wszyscy korzystać będziemy z oprogramowania blokującego wyświetlanie niechcianych komunikatów marketingowych na ekranach naszych komputerów. 

Opublikowany niedawno przez serwis „PageFair” raport „Rozkwit blokowania reklamy” wzbudził zainteresowanie mediów i prawdziwe przerażenie wśród marketingowców. Wynika z niego, że niemal co czwarty użytkownik internetu (22,7%) już dziś blokuje reklamy na stronach www. Prym w tym procederze wiodą internetowi wyjadacze – najbardziej świadomi i wytyczający zwykle ścieżki, którymi potem podążają inni. Stale też poszerzane i udoskonalane są bazy filtrów, chroniące przed niechcianą reklamą.

Jedyną odpowiedź, którą obecnie stosuje branża, jest sięganie po coraz bardziej nachalne formy reklamy. Sposobem na konsumentów zniechęconych przesytem reklamy ma więc być... jeszcze więcej reklamy. Nic dziwnego, że to jedynie napędza chętnych do korzystania z programów w rodzaju AdBlocka. Liczba ich użytkowników rośnie w błyskawicznym tempie – według raportu to nawet kilka procent miesięcznie. A to oznacza 43% przyrostu rocznie. Jeśli trend się utrzyma – w 2018 roku reklama zniknie z ekranów naszych komputerów. Uff…

 

Cały raport  "The Rise of Adblocking" (sierpień 2013): 

 http://downloads.pagefair.com/reports/the_rise_of_adblocking.pdf

 


 

czwartek, 05 września 2013, billbordowy

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: