Reklamy i reklamacje

Blog > Komentarze do wpisu

Nielegalna obrona kodeksu

Dziś w nocy w Poznaniu pojawił się nielegalnie wyklejony billboard broniący praw pracowniczych. Ciekawostką w tym przypadku jest fakt, że przekaz oparto o przeróbkę reklamy Coca-coli Zero wchodzącej właśnie na rynek i mocno w związku z tym promowanej.


Foto: Indymedia

Billboard podpisała Inicjatywa Pracownicza, niewielki, ale bojowy związek zawodowy, odwołujący się w swoich działaniach do idei anarchosyndykalistycznych. Poznań należy do najsilniejszych ośrodków IP, która wypracowała sobie spore wpływy zwłaszcza wśród pracowników zakładów Cegielskiego.

IP od początku swej działalności sprzeciwia się ograniczaniu praw pracowniczych, zwanych dla niepoznaki "uelastycznianiem kodeksu pracy". I w tę sferę aktywności organizacji wpisuje się akcja z nielegalnym billboardem. Źródła bliskie anarchosyndykalistycznym związkowcom sugerują, że termin pojawienia się plakatu nieprzypadkowo zbiega się z falą "prześladowań działaczy INICJATYWY PRACOWNICZEJ przy zakładach Cegielskiego". Natomiast wykorzystanie do akcji billboardu Coca-coli ma mieć związek z antypracowniczą polityką koncernu. - Firma ta bije rekordy jeśli chodzi o prześladowania związkowców, nie cofając się nawet przed pozbawianiem ich życia - napisała na Indymediach osoba, która opublikowała tam zdjęcie billboardu.

wtorek, 20 maja 2008, billbordowy

Polecane wpisy

  • Szemrany NYT

    Zawsze powtarzam, że dla różnych przekształcaczy reklam i zakłócaczy kapitalistycznej propagandy ciekawym wzorem mógłby być nasz rodzimy mały sabotaż z czasów o

  • Antywojskowa mobilizacja

    Dawno już nie pojawiło się w Polsce tyle przeróbek billboardów, co w sierpniu podczas kampanii promującej Ludowe… ups, sorry, wcale nie ludowe, Wojsko Pol

  • Obuchem w siekierę

    Marka Axe (czyli angielska "siekiera") oberwała po głowie za swoje seksistowskie reklamy. I bardzo dobrze: należało się jak mało komu! Cios wprawdzie padł nieco

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
znowu o reklamie, znowu off-line z reklama po korekcie
Znowu off-line, bo kolejne spotkania: jedno po, drugie przed. Lubię posłuchać, co inni mają do powiedzenia, szczególnie jeśli zaraz obok jest knajpa, w której można później opróżnić jedno lub dwa litrowe piwa. I tak właśnie opróżniliś... »
Wysłany 2008/06/01 20:47:54
Komentarze
Gość: chochoł, *.serverpool.info
2008/05/27 12:50:24
takie wklejki coraz częściej stają się środkiem wyrazu, ale nie wiem co myśleć o czym ś jak to patrz.pl/zdjecia/maxigra-w-reklamie-mbanku czy to pomysł mbanku i maxigry czy ktoś sie zwyczajnie nudził